Snö

Det är sjukt mycket snö utanför mitt fönster och jag lyssnar på lucialåtar..
Är smått irriterad på att snön redan kommit och en av de få fördelarna med att åka hem (att få se snö) redan avklarats. Trotts detta är jag förväntansfull. Har redan packat, fixat och planerat. Ja..jag har till och med redan kollat SL.
Imorgon bär det av till Lulä! Och jag är minst sagt glad. Frågan är bara om jag pallar det. Plötsligt är man där igen, på den minsta, skummaste, men ändå trevligaste platsen jag vet. Där jag känner mig hemma, men samtidigt totalt främmande. Träffar människor man inte träffat på fem år eller kanske åtminstone ett år. Människor som man förrut träffat dagligen.
Nu återstår bara det viktigaste, slutpluggandet, som jag egentligen borde gjort innan allt det andra, men så klart skjutit upp. Lucialåtar och Te lockar dock mycket mer än intergrerad företagsekonomi.

Kommentarer
Postat av: k

älskling, säg att du stavade förrut av misstag? eller blir det efterråtgate på nytt...

2009-12-21 @ 04:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0