Its friday..

Helt plötsligt är det fredag igen.. förstår inte hur tiden kan gå så snabbt. Veckan har varit givande, jag har träffat flera nya människor och mamma och pappa har varit på besök. Jag har druckit kaffe, öl och ätit pizza.
Egentligen har jag kanske redan haft mitt roliga, beroende på hur generös man ska vara mot sig själv. Egentligen kanske jag borde sitta hemma och plugga hela helgen. Men det tänker jag inte.
Jag tänker vara mycket generös mot mig själv. Jag tänker inte plugga, jag tänker inte sitta hemma, jag tänker ha roligt. För vad tjänar det till att stanna hemma och ha tråkigt? Dessutom är ju risken ganska stor att jag ändå vid helgens slut inte har läst något.
Ikväll ska jag på fest med Kakan och Nickokick i Åkeshov. Inser genast hur lustigt det låter. Smeknamn är ändå det bästa. Hur som helst, its gonna be fun.
Problemet är bara att jag inte vet om jag pallar fest idag, om jag vill ha fredag redan? Gårdagens öl har gjort mig seg om än glad. Bäst hade varit om jag låg och vilade hela dagen, problemet är bara att jag inte förtjänar det, och om jag vilar hela dagen förtjänar jag heller inte utgång. Dagens lösning är en kompromiss, läsa boken i sängen!
Alla dessa "vara duktig"-krav gör livet komplicerat. C-uppsatsen har gjort mig gråhårig den här veckan. Nu är det hur som haver bättre och jag är riktigt lycklig sen jag äntligen fått tag på en handledare och ett ämne som jag gillar. Dax för boken.! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0