facebook, på liv eller död?

För ett år sedan bodde det en Canadensisk kille i min korridor. Kort sagt kan jag väl säga att jag inte gillade honom så mycket. Förutom att han helt hysteriskt sparkade sönder sin dörr på en fest tyckte han även b.la. att USAs brist i sjukvårdsmöjligheter till medborgarna kunde rättfärdigast med deras stora satsning på medicinsk forskning. Därför beslöt jag mig för en vecka sedan att deleta honom från facebook, det var inget genomtänkt drag. Inte heller hade jag haft mycket emot att ha kvar honom, jag tänkte snarare att risken att jag och han skulle prata var osannolik eftersom vi inte gjort det sen han flyttade och jag dessutom inte hade några som helst intentioner att göra det heller. Jag må verka som en elak människa men samtidigt, hänger hela ens liv på om man är vän på facebook eller.? Dagens utveckling är förövrigt skrämmande och jag förstår inte hur facebook kan ha gått från att vara totalt okänt för svenskar till att bli en total drog, helt sjukt.
Hur som helst hann det bara gå två dagar innan jag fick ett mail med åtföljande blockering. Mailet var till en början mest sakligt där han skrev att han var ledsen att erfara att någon som han tyckte bra om hade tagit bort honom som facebookfriend och uppenbarligen inte kände detsamma. Jag hann bli lite rörd och önskade att jag kunnat skriva en förklaring, men så kom jag till slutet. Det var inte alls lika trevligt och om han inte hade bott i Canada, vad vet jag han kanske inte ens gör det längre, så hade jag nog varit sömnlös.

Det var så här : "If I would have known, I would have given you a real reason to dislike me!"

Kommentarer
Postat av: katja

we are the facebook generation! don't spit it,just accept and swallow! i love it

2008-09-18 @ 17:52:34
URL: http://www.rosabok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0