Uppraggad.

Igår påväg hem från Ica blev jag stannad av en man i 30 års åldern, "Hur går det för dig?" frågade han och log!
Jag som inte hade någon som helst aning om vem det var, tolkade det som om han möjligtvis läste samma kurs som mig, och responderade därför med att fråga om det var så och om det gick bra för honom. Ganska snabbt fick jag erfara att så inte alls var fallet utan att han doktorerade och att jag blivit inspanad i biblioteket.. Hmm.. vad gör man i en sån situation?Jag ville helst av allt säga, hejdå jag är inte intresserad och vad får dig att ens tro detta.! Men istället avrundade jag på ett iallafall lite finare sätt, med något i stil med, aha, okej, vi ses säkert! 
Efteråt kände jag mig dum, och elak. Men vad ska jag göra, jag kan ju inte direkt ha en skylt som säger "flata" i pannan..!
Samtidigt som jag blir irriterad tycker jag att det är ganska smått fantastiskt att män faktiskt raggar upp en på öppen gata, och detta utan att ens skämmas! Det är bra! Mer sånt säger jag bara! Och nu är det tjejernas tur, hetrosar som homosar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0