Girlfriendresor hetare än någonsin.

"Just nu är girlfirendresor hetare än någonsin" kan man läsa i nya nummret av "Chic".
Jag läser vanligtvis inte så mycket mode och skvallertidningar även om jag skulle vilja. Både på grund av prioritering av annat och på grund av att jag faktiskt tycker det är en ganska onödig sak att lägga pengar på så blir det inte av.
Den här gången var jag sjuk och dessutom tvingad att fördriva tiden i stan flämtandes på ett Cafe i en och en halv timma. Så jag bestämde mig för att helt enkelt köpa den billigaste jag hittade. Det resulterade i den nya tidningen "Chic". Inget fel med den alls, den var helt okej och prisvärd. Måste bara säga att jag föredrar någon av de mer etablerade tidningarna så som ELLE. Jag är medveten om att detta låter aningen töntigt av mig men jag måste erkänna att jag inte gillar när "hippa" tjejer som till exempel Sofie Fahrman försöker berätta för mig vad som är trendigt. Egentligen är det inte det att de berättar vad som är trendigt som är felet, utan snarare dom för det mesta usla förslagen på hur jag ska kunna immitera någon av dessa trender.
Jag gillar trender när det inspirerar mig och när det kommer till mig för att jag gillar det jag ser, inte när någon berättar vad jag ska gilla och vad som är trendigt. Som i fallet jag nämnde ovan med de såkallade Girlfriendresorna. Här pratar vi inte om 2 lesbiska som åker på semester utan helt enkelt om att det är trendigt att åka på semester med sina vänninor, "Brukar du åka på semester med dina vänninor?, då är du trendig värre", kan man läsa. SO what, om jag åker på semester med mina vänner gör jag väl det för att jag tycker om det. Faktum är att början av artikeln fick mig att ifrågasätta både mina egna samt mina vänners intentioner med våra sommartrippar till storstäder.
Efter att ha läst artikeln hatar jag den inte längre. Den vill helt enkelt bara förespråka att tjejer med sambos ska våga resa med sina vänninor, samt lyfta fram att singeltjejer kan resa i grupp med andra tjejer. Budskapet är egentligen bra, men rubriksettingen förfärlig. Varför ska allt vara trendigt? Det gör mig så anti-trendig man kan bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0