En snygg sjal, inte ett statement!

Dagens skämt är min dispyt med moderatkillen i min klass! För all del vi kommer bra överens, men ibland hatar jag honom. Hur som helst så existerar det någon sorts hat/kärlek. Även om jag egentligen inte alls skulle vilja kalla det för kärlek.. kan jag inte låta bli att tycka att han är väldigt rolig ibland.

Igår var han hur som helst inte alls rolig. I en diskussion om att jag börjar bli sjuk igen säger han plötsligt
 -Jag ser det, en kort paus följer och jag undrar om jag hört fel då han spydigt säger.. -kunde du inte tagit på dig någon snyggare sjal! Jag, som bär min nya palestinasjal, säger åt honom att den e ny, från christiania och att jag gillar den.
Han responderar med att fråga om jag är en terrorist. Men NEJ, säger jag, -jag har den för att den e snygg och inte för att göra något sorts statement, och om det nu skulle vara ett political statement känns det mer som "ung vänster", säger jag. Då svarar killen, -same shit! 
Samma kille gratulerade även alla "han trodde" var moderater när de blåa vann valet! Jag fick ingen gratulation! och tur var väl det! :)



image71

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0