mashmallow





Vaknade upp klockan tolv med ett cigarettpaket bredvid mig på nattduksbordet, ett sånt där i rödblå förpackning som är billigare än dom andra. Tog ett tag innan jag i mitt sömniga stadie kom ihåg att det endast låg där eftersom jag lovat att ta hand om det åt mina "icke rökande"-vänner.. Fick en flashback till valbrog förrförra året då jag blivit sprittsprångande galen sen en polisman påstått att jag ägde ett gigantiskt utländskt cigarettpaket.
Det gjorde jag såklart inte.. detta får mig att tänka på alla gånger då jag blivit oskyldigt anklagad för brottsliga handlingar eller bara allmänt haft otur..  jaa, jag har viss otur!

Vem har inte blivit utkastad på en av londons bakgator kl 5 på morgonen för att jag påstods ha tagit drogs. Då jag varken hade telefon eller hemmanyckel hookade jag upp med några killar från "Brixton", kanske inte världens smartaste drag då det inte är Londons bästa område direkt. Just som jag beslutat mig för att ta risken att åka hem till dom lyckas jag få tag på Klara, och innan jag vet ordet av dyker en svart bil alá modell dyrare ( ja, ni vet jag och bilmärken) ! upp mitt i picadilly där vi sitter på asfalten och väntar. Vem sticker inte ut huvudet ur baksätet om inte Klara.. puuh, så var jag räddad! Sedan bar det av till en "svart kiosk" för inhandlande av alkohol för att sedan fortsätta festandet i en lägenhet. Kommer inte ihåg mer än att det blir krig om fyllemat som slutar med att vi äter köttfärssås i en loftsäng medans Elaine med kompanjon äter pulvermos och korv! haha!

Förutom denna incidens har jag även hunnit med att bli jagad på Åhlens för misstänkt stöld, blivit blind för en kväll samt ovannämnda valborgsincidens, ni som inte redan vet får förbli ovetande, haha!

Gårdagen var lyckad, vi lyckades grilla, Moa var grillansvarig då jag avsagt mig allt ansvar från grillningen för att undvika att bränna ner mitt hus. Jag är trots allt den som på sista tiden glömt plattor, krashat glas och bränt bröd i brödrosten mest..!
Kvällen var upplagd för fest.. Vi hade köpt den flashigaste vin-tetran sen Moa blivit totalt förälskad i den på systemet, jag hade marinerat och fileat kött, Vi hade köpt kryddkorvar och jordgubbar, ja kan det annat än bli fest! Planen var "Färjan" men sen jag och Moa blivit övergivna av Therese för en dejt böts pastystämmningen mot vin och snacks frossa! Vi grillade mashmallows och chokladbanan, gjorde vårt bästa för att försöka doppa jordgubbar i den kletiga mashmallowsröran och skrattade! När vi senare fick sällskap av Erika blev utgången helt inställd och chillandet på uteplatsen fortsatte tills läggdags.

Idag är det regn, jag lyssnar på Manu Chao och drömmer mig bort till Barcelona, bara 4 veckor kvar! Kan det bli bättre, tror inte det!  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0