"Reborns" - din låtsasbebis!


Jag vet, jag skulle inte blogga men var helt enkelt tvungen..

Kunde inte hålla mig efter att ha sett klippet om att det i USA har blivit "vanligt" med såkallade reborns som är låtsasbebisar som kan köpas av barnlösa kvinnor som t.ex. fått missfall. 
Helt enkelt ett substitut till en verklig bebis som kvinnorna kramar, matar och har kalas för. Visst, tanken är god, dessa kvinnor har ett behov av att ta hand om en bebis, och detta behov uppfylls. Men sen då? Bebisen är ju inte på riktigt, den växer inte och den kommunicerar inte.
Psykologer sägs varna för att kvinnorna möjligen kan komma att få psykiska problem på grund av detta. Möjligen? Jag tycker det är helt solklart, detta är helt sjukt!

Bilda dig din egna uppfattning, här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0