Fördommarna bekräftas..

Idag på föreläsningen skulle vi diskutera om följande påstående stämde:

"Ni vill bli framgångsrika ekonomer bara för att tjäna grymt med stålar"

Jag som var helt övertygad om att alla skulle ifrågasätta detta beteende blev djupt chockad över killen som stolt räckte upp handen och helt enkelt bekräftade detta. Och känslan säger mig att han inte var den enda. Alla sociologer hade helt klart gått i taket.
Finns det seriöst inga andra incitament?!

Förutom detta har jag idag även lärt mig att amerikanerna inte bara döper sina barn för att hedra andra världskriget utan även till Lexus, Guiness, Armani och vodkamärket Skyy! Jättekul?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0