hetroskal.

Idag har jag varit på personalvetardagarna. Förutom att det var intressanta föreläsare bjöds det på massa kakor. Årets personalchef från Lindex samt Anna Duhre från Universum pratade om employer branding. Mycket inspirerande och jag insåg att jag trots allt går rätt linje.
Men mest aktuell var nog Tommy Iseskogs föreläsning om den nya diskrimineringslagen. Förbud mot könsöverskridande identitet och uttryck har bl.a. lagts till. På senaste tycker jag mig inte läsa om annat än hatbrott, helt sjukt.

Läste en artikel i HBTQ-studenternas tidning om en kille och hans syster som blivit slagna av ett gäng tonårsgrabbar på bussen för att dom bröt mot "könsnormerna". Ja, ni läste rätt, slagsmålet utspelade sig på bussen! Tonårsgrabbarna beskrivs som kids just urkommna puberteten iklädda sportkläder och tuggandes tuggummi. OCH det västa av allt, ingen på bussen hade gjort något.

Själv blir jag sällan medveten om den hemska världen då jag så fort jag önskar kan krypa in i mitt hetro-liknande-skal. Har inte insett vilken tur jag har som råkar, iallafall nästan, passa in. Kanske är det just därför som jag vågar vara korkad. Påväg hem från krogen en sen lördag natt träffar jag t.ex. ett gäng killar, och det första jag i princip skriker ut, är att jag varit på gayklubb. Kanske bör man vara lite mer försiktig, iallafall i sådana lägen. I andra uppmanar jag trots allt mig och alla andra att fortsätta bryta normer. Vart är världen påväg.?

Kommentarer
Postat av: .KATJA

men pappa, du har alltid passat in och kommer alltid att göra det. Det är dom andra korkskallarna som inte passar in i våran fördomslösa värld. Låt dom trångsynta få sitta fär och vara instänga i sig själva. Dom är bara avudjuka i slutändan över att dom inte vågar bryta normen även om dom skulle vilja och egentligen inte är som andra. Aja baja pappa! stå på dig!



love you*

2008-12-04 @ 16:27:40
URL: http://rosabok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0