Hermenuetik

Idag har jag städat, putsat mina skor, bytt sängkläder och hängt på fejjan. Verkar inte bli så mycket till studier som det ser ut nu. Det snöar allt för mycket och jag kalkylerar allt för lite. Läste 100 sidor hermeneutik igår, det blir så mycket lättare när man slipper kalkylera.
Om jag inte gör allt annat funderar jag istället på just allt annat.
På 2009 till exempel. På hur jag plötsligt hunnit åka finlandsfärja två gånger på ett halvår och på hur jag nuförtiden även ser med en sorts skräckblandad förtjusning på fenomenet.
Något jag aldrig kunnat föreställa mig i mina vilda gissningar. Jag har hunnit bli kär, studerat ekonomi i ett år samt nästan tagit examen i sociologi. Allt utom det sistnämnda var saker jag tvivlade på skulle inträffa. Tänker på förra julen, tänker på ödet, tänker på den där hösten i Luleå, hösten då allt skulle förändras. Tänker på England, och saknar det lite. Tänker på den första tiden i Stockholm och känner mig nu smått vis. Tänker på att hermeneutiken trots allt är överlägsen positivismen. Öhhm..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0